Gisborne

10 mei 2017 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Hi!

Voor het eerst in lange tijd besloten we eens wat langer op dezelfde plaats te blijven… Gisborne is het geworden!

Via Pukehina (mooi plaatsje, geen goede surfsessie) en Ohope (nog mooier plaatsje EN zalige surfsessie) kwamen we terecht in Opotiki. Hier konden we niet anders dan 2 dagen blijven gezien we onze eerste ‘breakdown’ met Mr. Akebono hadden. Pech! Maar leve de goeie pechverhelping in NZ. Zelfs op zondag stond er een kiwi-vriendelijke mecanicien met sleepwagen tot onze beschikking. We konden achter de garage op een grasveldje blijven overnachten en als eerste klanten de volgende ochtend onze van laten fixen. Een paar uur later waren we weer ‘good to go’.

The scienic ride langs de Eastcape was gewoonweg prachtig! Net als de ‘free campsite’ waar we overnachtten. Gezien Sander wat last had van z’n hiel moest Alana de hele weg langs de Eastcape rijden. Het links rijden EN het rijden met een campervan begint ze dus eindelijk onder de knie te krijgen (en zelfs leuk te vinden ☺ ).

Ondertussen zijn we nu al een dag of 3 in Gisborne. Zee en surfie, klein en gezellig stadje, wineries en mooie heuvels. Wat moet je nog meer hebben! We blijven hier nog een paar daagjes om wat te wandelen en hopelijk nog wat te surfen. Daarna trekken we verder richting Taranaki. Daar starten we over een dag of 10 met onze eerste wwoofing (willing workers on organic farms = klussen en helpen op een bio-boerderijtje in ruil voor kost en inwoon)! Spannend ☺

ps: Omdat het ons een goed moment leek om hier -in het verre NZ- eens een ander kapsel uit te proberen, hebben we beiden elkaars haar geknipt. Misschien niet helemaal geslaagd MAAR wel gemakkelijk! Laat ons zeggen dat we blij zijn dat haar redelijk snel terug groeit ☺

Cheers mates!

1. Tante Greet en Jef:
    8 oktober 2017
    Hallo Sander en Alana
    Van jullie eerste verhalen kunnen we eindelijk meegenieten ... toch al heel wat positieve ervaring opgedaan met de locals ... straks een proevertje hoe het werk er smaakt ... genieten van eindeloze seizoenveranderende landschappen ... groen groen groen ... maar ook veel blauw voor jullie op de surfplanken ... volop genieten maar ... Grtjs tante Greet en Jef
  2. Marijke:
    14 oktober 2017
    leuk dat je het rijden met de Van onder de knie hebt Alana, lijkt me zalig om te doen in zo een prachtig decor en het vrij kamperen geeft alles iets extra, versterkt het gevoel van vrijheid nog , laat eens weten hoe de wwoofing gaat , een kennismaking voor ons, had daar nog nooit van gehoord
  3. Yannick Dujardin:
    17 oktober 2017