onze eerste week in Aotearoa !

21 september 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hi !

Ondertussen zijn we er al aan gewend overal vriendelijk aangesproken te worden. “How are you? Fine, how are you?” Daarop volgt meestal een heel verhaal of een gezellig gesprek. Nieuw Zeelanders zijn vriendelijk, daar bestaat geen twijfel over ! Dit was een van de dingen die ons vanaf het begin het meeste opviel en een van de redenen waarom we nu al van dit land houden.

De jetlag was er zeker, maar minder erg dan verwacht. Na een dag of 2 wakker worden midden in de nacht en iets langer slapen dan normaal was ons ritme al aangepast.

Onze eerste week brachten we volledig door in Auckland. Er moest van alles geregeld worden: telefoonnr, tax number, bankrekeningnr… Ondertussen konden we Auckland (groene stad vol coffee bars :) ) verkennen en begonnen we vol goeie moed aan onze zoektocht naar een geschikte campervan. Vele uren, een aantal bezichtigingen en veel koffie's later kwamen we tot de conclusie dat het ons niet zou lukken vanuit Auckland. Toen we de hoop al bijna hadden opgegeven, vonden we Mr. Akebono op internet. Omdat het een echt ‘batje’ was en de eigenaars vriendelijk leken, besloten we -een beetje impulsief- een vlucht te nemen naar purapuraumu (plaatsje dicht bij Wellington, de hoofdstad aan de zuidkant van het noordereiland) om de van daar te bekijken en hopelijk dus ook te kopen.

We hadden geluk ! Barbara en Mike waren extreem vriendelijk (zelfs naar kiwi-normen) en nodigden ons uit om bij hen te blijven eten en slapen. Een gezellige avond (met natuurlijk veel gebabbel) en een goed ontbijt volgden. Mr. Akebono was alles wat we zochten; onze nieuwe campervan en reiscompagnon was een feit !

Na nog een dagje schuren en schrobben kon onze tocht eindelijk echt beginnen !

Maar eerst… terug naar Auckland, want we hadden onze surfplanken daar moeten achterlaten om naar Purapuraumu te vliegen.  Gelukkig was de weg -door het centrum van het noordereiland- adembenemend mooi! Het ene moment een groen hobbit-landschap vol schaapjes, het andere moment droge graslanden met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond. Af en toe een zonnetje en regelmatig een serieuze regenbui. Op 1 dag zagen we maar liefst 4 regenbogen! Het cliché ‘vier seizoenen op één dag’ is bij deze meer dan bevestigd :) .  Zoals ik al zei… we zijn hier nog maar net, maar vinden het hier nu al heerlijk …

Ons plan voor de komende weken… eerst een beetje genieten en rondtrekken op het noordereiland en daarna een jobje zoeken voor een paar weken. Spannend !

Cheers mates !

Sander & Alana

Nog een klein weetje over de afkomst van de naam ‘Mr. Akebono’ (voor wie hier nieuwsgierig naar zou zijn :) ).

Mike en Barbara hadden vroeger een racepaard met de naam Mr. Akebono. De naam is afkomstig van een Japanse sumoworstelaar. Als mensen Mike (die heel klein is en in de paardenrace business zit) vroegen of hij ook nog jockey geweest was, antwoordde hij dat hij sumoworstelaar was geweest. Een beetje een absurde insider ;). Wat wel bijzonder bleek… datzelfde racepaard is het paard dat in ‘The Lord of the Rings’ het paard van King Théoden speelt!  Barbara vertelde zo dat Mike nog op de filmset met een vriendelijke gast had geluncht (die gast bleek Orlando Bloom te zijn ;) ). Leuk verhaal en leuke naam voor onze van vonden we zelf !

(21/09)

1. Marijke:
    14 oktober 2017
    bijzonder vind ik de Engels aandoende stijl van de huizen in een omgeving met palmbomen