Piha - Northland

25 september 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Hi mates !

De eerste tussenstop van onze tocht: Piha! De weg ernaartoe was prachtig! Piha zelf: een gehucht aan een mooi, ruig, door rotsen ingesloten strand. Hier ontmoetten we een Bretoens koppel (Lizza en Nicolas). Na een wandeling (met fantastische uitzichten ! ) nodigden ze ons uit samen mossels te gaan plukken. Na een wandeling naar een idyllisch watervalletje, door een grot, kwamen we uit op een ingesloten strand. Heerlijk om op zo’n afgelegen plek ons eigen avondeten te plukken :) . Een gezellige avond (diner met verse mossels en zicht op zee) volgde. De volgende ochtend (en na heel wat wikken en wegen ) besloten Sander en ik ons toch eens in het water te wagen voor een eerste NZ- surfsessie! Good call ! Sufie surfie !

Na een gesprek met nog maar eens een overvriendelijke kiwi (ex-surfkampioen en huidig surfrepair-dude /levensgenieter) en geladen met een heleboel tips trokken we verder richting 'the Northland'. Op zoek naar surf, nog meer bijzondere landschappen, mooie ‘free camping’ spots en fijne contacten!

(24/09)