New Plymouth en wwoofing

24 oktober 2017 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Hi!

Lang geleden dat we iets van ons lieten horen… We hebben dus weer het een en ander meegemaakt :)

Na Gisborne besloten we de route langs Napier - Lake Taupo te nemen om zo een week later in de buurt van Mount Taranaki te arriveren. Daar zouden we starten met ons eerste wwoof-avontuur! De weg tussen Gisborne en Napier: hot springs, bush en verlaten strandjes… prachtig!

Napier zelf was ook best een gezellig stadje. Beetje art deco, zee, lekkere koffie’s... in orde dus! Voor het eerst echter konden we ervaren wat regen in NZ echt inhoudt. 5 dagen op rij: regen, regen, regen… We waren blij wanneer de zon zich af en toe voor een uurtje liet zien. Zelfs als je het weer België gewend bent, is dit een hoop nattigheid!

Gelukkig bestaan er hot pools en cinéma's :) Er zat niets anders op dan deze 'wash out' even uit te zitten!

Wanneer we onze weg richting New Plymouth verder zetten, passeerden we ‘the forgotten world highway’. Deze weg (kronkelbaantjes, stukken gravel, een heleboel lansslides) is zeker meer een ‘forgotten world’ dan een ‘highway’. Dit was zonder twijfel de mooiste weg die we ooit gezien hebben! De typische NZ groene heuvels, stukken native en wild bush… en vooral heel verlaten! Het was prachtig! We overnachtten in een plaatsje met de toepasselijke naam ‘ghost town’ en deden nog een mooie wandeling voor we onze weg, terug richting de bewoonde wereld, vervolgden.

Volgende stop: New Plymouth! Voor we startten met wwoofen konden we nog een paar dagen van dit stadje en de streek genieten. New Plymouth zelf is een klein, maar hip stadje (hip naar NZ-normen ;)). De kustlijn is ruig, maar mooi en wanneer ze niet in wolken gehuld is, heb je vanuit New Plymouth een prachtig zicht op mount Taranaki. Deze streek lijkt ons wel te liggen! De surf hier is voorlopig nog niet fantastisch geweest; dit vooral omdat het een nogal winderige week was. Maar we hebben er toch al een paar nice surfsessies op zitten. De kuststreek rond Mount Taranaki wordt ook wel ‘the surf highway’ genoemd, dus we hopen op nog wat goeie surf als de wind eenmaal wat gaat liggen!

Begin deze week ontmoetten we ons wwoof-gastgezin. Veel interessante gesprekken over politiek, ecologie, België versus NZ… , een heleboel uren onkruid wieden/ planten (voor Alana) en hout hakken, met kruiwagens zeulen, putten graven (voor Sander ;)) later, kunnen we zeggen dat onze eerste wwoof-ervaring zeer positief is! Niet enkel leerden we veel bij over organic farming, permaculture en beginnen we te zien hoe mooi de tuin en de boomgaard begint te worden na al ons harde werk, maar ook beginnen we ons echt thuis te voelen in ons gastgezin. En het eten (organisch, glutenvrij en zo goed als allemaal zelf gekweekt en gevangen) is heerlijk!

Hopelijk zijn onze volgende wwoof-ervaringen even positief!

Cheers en tot schrijfs

Sander & Alana

1. Marijke:
    29 oktober 2017
    jongens , wat prachtig allemaal, paradijselijk, afgeizn van de regen dan
    maar mogelijk heeft dat ook wel iets eens ergens vast zitten door de weersomstandigheden

wat een schat aan foto's zien we hier

tot gauw nu
  2. Robin D.:
    4 november 2017
    The Dream!

Machtige foto's en een interessante blogpost Alana & Sander!

Doet deugd om jullie zo gelukkig te zien!

Geniet van het Woof avontuur..
  3. Mel Roose:
    11 november 2017
    < 3
  4. Bert D.:
    19 november 2017
    Prachtige beelden! Geniet van de natuur, de golven en elkaar!!!