NP - Raglan - Coromandel

24 november 2017 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Hi!

Zoals jullie op de foto's kunnen zien, hebben we de voorbije weken het Noordereiland nog wat verder verkend. In New Plymouth verbleven we een hele tijd! Dit stadje, de zee en de berg bevielen ons duidelijk :)

Na onze eerste wwoof- ervaring viel de 2e wwoof- ervaring wat tegen. Het tempo lag wat trager en we leerden minder. Gelukkig konden we ons garden-werk afwisselen met wandelingen op Mount Taranaki, nog meer surfie in NP en lekkere koffie's! Bij toeval zagen we hier Lizza en Nicolas (Frans koppel waar we mossels mee zijn gaan plukken in Piha ;)) terug! Een gezellige avond - deze keer met eitjes uit de wwoof-moestuin en wijn- volgde. Wie weet waar we hen de volgende keer zullen tegenkomen...

Na een paar weken NP besloten we dat het toch tijd werd om eens verder te trekken ;) De voorspellingen beloofden mooi weer en goeie surf in Raglan. We werden niet teleurgesteld!  Raglan = zon, zee, surf ! Het begint langzaamaan echt zomer te worden in NZ. Onderweg naar Raglan passeerden we ook in Rotorua. Het plaatsje was ons iets te toeristisch, maar toegegeven, de vulkanische/ geothermische landschappen zijn spectaculair en leveren prachtige foto's op!

Laatste stop voor we terug richting Auckland - Bangkok - Brussel keren... Coromandel Peninsula. De oostkant: witte stranden en blauw water/ de westkant: rustige, prachtige baaitjes met rotsen, zwart zand EN kokkels. Onze kokkeljacht (heeeeel vroeg in de ochtend) leverde ons een lekkere maaltijd en een Kawahai (typisch NZe vis die we van een zeer succesvolle, lokale visser cadeau kregen) op. Smullen recht uit de zee :) Hopelijk blijft het weer zo goed en kunnen we nog wat van de zon genieten voor we voor een week of 2 naar de winter gaan! Brrrr...